Stoke-Blackburn

Har du været så heldig at være i Stoke kan du dele dine rejseoplevelser med andre i dette forum.
Har du ikke været derovre eller er du bae nysgerrig efter at vide hvad andre foretager sig på ture til Stoke er dette også også stedet hvor du kan stille spørgsmål.

Re: Stoke-Blackburn

Indlægaf Mogens skrevet tors 11. feb 2010 16:51

Så er jeg hjemme igen efter en fantastisk tur til Stoke. Vi var ialt 8 (4 voksne og 4 børn) der tog med Ryan Air fra Billund til Stansted fredag kl. 9.35. Vi tog toget fra lufthavnen til Stoke og var fremme ved hotellet ca. kl. 14.00.

Jeg var lidt spændt på forløbet af togturen, da vi skulle skifte to gange på vej til Stoke. Jeg havde købt billetterne hjemmefra (det er noget billigere), og trak så billetterne i en automat på banegården. Det hele forløb uden problemer, og da vi var vel fremme på hotel Express By Holiday Inn (som ligger 200 meter fra Britannia Stadium) tog vi en taxi ind til Potteries Shopping Centre. Her handlede vi en del tøj m.m. i Stoke shoppen.

Efter et par pub besøg tog vi på Pizza Hut for at spise, og efter et par pints i hotelbaren gik vi tidligt til ro for at være friske til lørdag.

Vi skulle hente vores billetter til kampen i boden på Britannia og det ville vi gøre om formiddagen. Da vi kom over til stadion ca. kl. 9.30 kunne vi se, at der var åbent ind på stadion, så vi gik ind for at få taget en masse billeder. Vi var lidt usikre på om vi måtte gå derind, men vi regnede med, at vi fik at vide hvis vi ikke måtte, da der gik en del hjælpere rundt derinde der var ved at gøre klar til kampen. Da vi var på vej ud, mødte vi en af hjælperne, og jeg spurgte, om der var mulighed for at komme ind og se omklædningsrum m.m. men han sagde, at de desværre var ved at lukke ned p.g.a kampen. Så vi gik over i køen for at hente billetterne, men pludselig kom han og prikkede mig på skulderen og spurgte, om vi ville have en hurtig rundvisning. Det skulle han ikke sige to gange, så vi fik en rundvisning hvor drengene bl.a. blev fotograferet med Thomas Sørensen´s trøje. Så det var en ekstra oplevelse som vi ikke havde regnet med.

Herefter tog vi på Locomotive Inn for at lade op til kampen. Her var mange folk og en god stemning, og vi kom i snak med flere af de lokale som blev meget interesseret, da de hørte at vi var danskere. Jeg snakkede med en som kun havde misset en af Stoke´s kampe de sidste fem år (både ude- og hjemmekampe).

Vi gik hen til stadion i god tid inden kampen og fandt vores pladser på 1. række på West Stand ned mod Boothen End (man kan sagtens se fra 1. række). Holdene kom på banen, og vi blev selvfølgelig meget glade da vi fandt ud af, at Thomas Sørensen var på mål (de engelske aviser regnede ellers med at det var Begovic). Jeg var også glad for at se Rory Delap i startopstillingen, for jeg syntes, at ungerne skulle have det sug med, der er på stadion når han kaster indkast. Der var en helt utrolig stemning på stadion og slagsangene kom i bundter. Drengene var vildt imponeret over stemningen. Jeg tror de syntes, at det var lidt noget andet end Aalborg Stadion.

Selve kampen var også fantastisk, jeg synes det er noget af det bedste Stoke har spillet i lang tid. Sejren kunne såmænd godt have været dobbelt så stor, men man kan vel kun være tilfreds med 3-0 (hvor langt skal man ikke tilbage for at finde den sidste 3 måls sejr).
Efter kampen gik vi tilbage til Locomotive og her var igen fuldt hus og høj stemning.

Om søndagen tog vi til Birmingham for at se dem mod Wolves. Det var jo lokalopgør så her var stemningen også i top (dog ikke på højde med Britannia). Wolves førte 1-0 indtil 10 min. før tid men tabte 2-1, så man sad faktisk og fik lidt ondt af dem.

Om aftenen tog vi så toget fra Birmingham til Stansted og havde så en overnatning på et hotel i lufthavnen. Mandag middag fløj vi så hjem til Billund en stor oplevelse rigere, og jeg tror ikke, at jeg skal spørge børnene to gange om de vil med igen.
Mogens

Re: Stoke-Blackburn

Indlægaf Ole Stig skrevet tors 11. feb 2010 20:44

Supergodt indlæg
Ole Stig

Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Rejsebeskrivelser/Fællesture